Monday, October 19, 2015

სასწავლო პროექტის გეგმა


სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ეკატერინე მარგველიძე
რაიონი
ამბროლაური
სკოლა
ს.ს.ი.პ სოფელ ჭრებალოს საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება
ეროვნული სიმბოლოები–„დროშები“
თემის შინაარსი
მოსწავლეები წერის და საუბრის დროს საჭიროების შემთხვევაში შეძლებენ გამოიყენონ გრამატიკული დროები,
შედარების ფორმები და ვნებითი გვარის ფორმები.
მოსწავლეები გაეცნობიან ქვეყნების სიმბოლოებს,კულტურას და მნიშვნელოვან ისტორიულ მოვლენებს.
მოსწავლეები შეძლებენ ზეპირი პრეზენტაციის გაკეთებას,თემაზე სიმბოლოები,ამერიკის და
ინგლისის დროშები,რის საფუძველზეც განუვითარდება დიალოგური მეტყველება.
საგანი
ინგლისური
დონე/კლასი  
X კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
3 დღე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
·          უცხ.ს.IV.14. მოსწავლეს შეუძლია წერისას ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ფლობს და ცდილობს გამოიყენოს საბაზისო ენობრივი უნარ-ჩვევები.
·          თავისუფლად იყენებს ზმნის ფორმებს ახლანდელი, მომავალი, წარსული დროის გამოსახატად;
·          პიროვნების, საგნის, მოვლენის დახასიათებისას ირჩევს შესაფერის ენობრივ საშუალებებს (მაგ., განსაზღვრებებ, შედარებებ);
 აღწერა-დახასიათებისას იყენებს სხვადასხვა ტიპის შედარებას;უცხ.ს.IV.16. მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.
·          აკეთებს კონკრეტულ არჩევანს და განმარტავს მას (მაგ., რომელი ტელეგადაცემა ურჩევნია და რატომ; რომელ ქვეყანაში უნდა მოგზაურობა და რატომ და სხვა);
·          უცხ.ს.IV.19. მოსწავლე ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს
·          იყენებს სასაუბრო თემის შესაბამის ნასწავლ ლექსიკას;
·          უცხ.ს.IV.21. მოსწავლე იცნობს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების კულტურის
·            რეალიებს.
·           ასახელებს სამიზნე ქვეყანასთან/ქვეყნებთან დაკავშირებულ გეოგრაფიულ, დემოგრაფიულ მონაცემებს, მნიშვნელოვან ისტორიულ მოვლენებს (მაგ., სამიზნე ქვეყნების დედაქალაქებ, გერმანიის გაერთიანების დღე, ასწლიან ომ და სხვა);
·           უცხ.ს.IV.25. მოსწავლეს შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.

·          განსაზღვრავს იმ ცოდნასა და უნარებს, რომელსაც ფლობს და გამოიყენებს დავალების შესასრულებლად;
·          განსაზღვრავს, თუ რა ცოდნა და უნარები უნდა შეიძინოს ახალი დავალების შესასრულებლად;
·          უცხ.ს.IV.27. მოსწავლეს შუძლია რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.
·           
·          მოიძიებს ინფორმაციას როგორც სკოლაში, ისე სკოლის გარეთ ხელმისაწვდომ რესურსებში (სახელმძღვანელოს თვალსაჩინოებები, ლექსიკონი, სკოლის/სოფლის/ქალაქის ბიბლიოთეკა, მასწავლებელი, კომპეტენტური პირი, ინტერნეტი და სხვა);
·          მოიძიებს ინფორმაციას/სასწავლო მასალას ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით;
·          იყენებს ისტ-ს პროექტების განსახორციელბლად.
  
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეებმა შეზლონ მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსგავსება–განსხვავების გაკეთება,ვენის დიაგრამის გამოყენებით.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
მოგზაურობა გიყვართ?
თემატური კითხვები
რომელ ქვეყანაში იმოგზაურებდით?
რა ეროვნული სიმბოლოები აქვთ საერთო სხვადასხვა ქვეყნებს?
შინაარსობრივი კითხვები
თუ იცნობთ ამერიკის და ინგლისის დროშებს?

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










კითხვა–პასუხი

მოსწავლეთა წინარე ცოდნის დადგენა



21– საუკუნის
უნარების წინასწარ
შეფასება.
მოსწავლეები პასუხობენ თემატურ  და შინაარსობრივ კითხვებს
აკეთებენ ბროშურას



პრეზენტაცია
პრეზენტაციის შეფასება
ბროშურის გაკეთება

პრეზენტაციის გაკეთება
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
შევამოწმებ საბაზისო ცოდნას K W L   (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილის გამოყენებით. შეკითხვების დასმა და ჩანაწერები დამეხმარება წინარე ცოდნის დადგენაში, 21 საუკუნის უნარ-ჩვევების წინასწარ შეფასებაში. მუშაობის პროცესში მოსწავლეების შესაფასებლად გამოვიყენებ პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკას. სლაიდშოუს კრიტერიუმების ჩამონათვალი კი, მოსწავლეების მიერ კონკრეტულ პროექტებთან დაკავშირებული სტანდარტების გაგების და შესრულების დოკუმენტირებას უზრუნველყოფს. ჯგუფური კონფერენციები ემსახურება სამუშაოს შეფასებას და პროგრესის  მონიტორინგს.  გამოვიყენებ პროექტის რუბრიკას  პროექტის  შესაფასებლად.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
საბაზისო უნარ–ჩვევები და ბეჭვდითი და ელექტრონული წყაროების გამოყენების ცოდნა.
პრეზენტაციის პროგრამის ცოდნა
ინტერნეტ ბრაუზერის ცოდნა.
საინფორმაციო წყაროების ზუსტად მითითების უნარი.
პროგრამა ვორდის მოხმარების საბაზისო უნარ–ჩვევები.

სასწავლო პროცედურები
 მოსწავლეებს ვაჩვენებ Power Point -ის საშუალებით ორი ქვეყნის დროშებს და ვეკითხები თუ იციან რომელი დროა რომელი ქვეყნისაა და რას ნიშნავს მასზე გამოსახული სიმბოლოები.
მოსწავლეებს დავყოფ  ჯგუფებად, ყუთში მოთავსებული იქნება ორი დროშა დაჭრილი ოთხ–ოთხ ნაწილად,რომლის ერთ ნაწილზე დახატული იქნება სიმბოლო ლიდერის გამოსავლენად,თითო მოსწავლე ამოიღებს ერთ ნაწილს და ერთ ჯგუფში მოხვდებაიან ის მოსწავლეები ვისაც ექნება ერთი დროშის  ნაწილები.
  თითოეული ჯგუფი ვიზუალური მასალის გამოყენებით გააკეთებენ დროშების აღწერას,როგორია,რა ფერისაა და რა სიმბოლოებია გამოსახული.(გამოიყენებენ შესაბამის ნასწლავ ლექსიკას).ერთმანეთს გაუზიარებენ წყვილებში.
  მოსწავლეები  მოიძიონ ინფორმაციას  დროშის ისტორიაზე და მასზე დატანებულ სიმბოლოებზე.
გავეცნობით მოძიებულ ინფორმაციას და მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე შევქმნით ბროშურას.
ჯგუფები გაეცნობიან ერთმანეთის ბროშურებს.
ჯგუფს ვეკითხები რას ნიშნავს დროშაზე დატანებული სიმბოლოები,მოსწავლეები ჯგუფურად  მუშაობენ და პასუხობენ კითხვებს.
მოსწავლეები მუშაობენ ვენის დიაგრამაზე.
მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე აკეთებენ პრეზენტაციას.











დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
განვუსაზღვრავ კონკრეტულ დავალებას ჯგუფური მუშაობისას და გავითვალისწინებ თანატოლტა დახმარების აუცილებლობას.
შეკითხვებზე მივიღებ ზეპირ პასუხებს.
ძირითადი აქტივობები შეიცვლება მოსწავლეების ინტერესებისა და შესაძლებლობების მიხედვით განსაზღვრული ალტერნატიული აქტივობებით.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)



უფლებას მივცემ გამოიყენოს მშობლიურ ენაზე არსებული ზოგიერთი წყარო (ლექსიკონი)

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები

აქცენტი გააკეთოს  საკუთარ ხედვაზე.
გაამყაროს პასუხი სხვადასხვა არგუმენტებით.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
https://ka.wikipedia.org/wiki/გაერთიანებული_სამეფო 
https://ka.wikipedia.org/wiki/აშშ.

ინვენტარი/მასალები

ინტერნეტრესურსები
https://www.google.ge/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=inglisis%20drosha

https://www.google.ge/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=amerikis%20drosha



სხვა რესურსები




No comments:

Post a Comment